16 agosto 2022

anna janko


NA PROGU KTÓRY POZOSTAŁ


To nie ja

to szereg coraz starszych kobiet

przebiegają przez ciało jedna za drugą

od największej pożądanej

do najmniejszej zbędnej

w nadmiarze gościnnej skóry


Nie pamiętam która z nich z tobą zamieszkała

nie odpowiadam za to że wykrzyknęła w przelocie

                                                                   że obiecała życie

dawała nie swoje

Teraz już dawno nie żyje

wypchnięta przeze mnie

                           przeze mnie

                           przeze mnie




NO LIMIAR QUE RESTA


Não sou eu

é uma sucessão de mulheres cada vez mais idosas

correndo através do corpo uma atrás da outra

da maior e mais desejada

à mais pequena e supérflua

excesso da hospitaleira pele


Não me lembro qual delas foi viver contigo

não me responsabilizo pelo que gritou ao passar

                                            que prometia uma vida

dava a que não era sua

Faz tempo que morreu

empurrada para fora por mim

                      por mim

                      por mim